Huiskamergesprekken / intervisie bijeenkomsten 2020 voor gastouders:

Helaas zijn in 2020 veel huiskamergesprekken / intervisie bijeenkomsten afgelast vanwege de coronacrisis. Gelukkig hebben we weer bijeenkomsten kunnen plannen voor na de zomer!

Meld je nu aan voor deelname aan deze leerzame, interactieve werkvorm! Leer van en met elkaar en ga met een open mind in gesprek met je collega-gastouders.

Woensdag, 2 september 2020
Dinsdag, 27 oktober 2020
Maandag, 16 november 2020

In augustus zal geen intervisie plaatsvinden in verband met de zomervakantie en andere activiteiten. Ook in december wordt er geen gepland vanwege drukke werkzaamheden in die periode én natuurlijk vanwege de feestdagen.

Intervisie, een uitleg
Het huiskamergesprek wordt tegenwoordig Intervisie genoemd. Gedurende het jaar door staan er altijd diverse intervisie avonden voor gastouders gepland.
Deze bijeenkomsten worden georganiseerd voor kleine groepjes gastouders. Met elkaar bepalen we steeds één onderwerp dat de gastouderopvang in de praktijk betreft. Je kunt zelf vooraf nadenken over een onderwerp dat jou aanspreekt. Wat kom je tegen en waarover wil je even met elkaar sparren? Is er een probleem, een uitdaging, een dilemma?
Er zijn vele vormen van intervisie te bedenken. Maar meestal zullen we gebruik maken van de zogenaamde ‘Incidentmethode’. Dat gaat zo: Nadat een onderwerp is gekozen krijgt de ‘probleeminbrenger’, zoals we je dan noemen, de tijd om uit te leggen wat precies de situatie is en welke vraag daar aan vast zit. In de volgende ronde krijgt iedereen de kans je vragen te stellen. Zo wordt jouw onderwerp steeds duidelijker voor alle partijen. Daarna is er een ronde om je adviezen te geven. Aan het eind van het gesprek kun jij laten weten wat je aan deze inzichten hebt gehad en welk advies door jou het meest waardevol wordt bevonden.
Per avond kunnen we maximaal twee onderwerpen behandelen.
De praktijk leert dat deelnemers het erg prettig en nuttig vinden dat een onderwerp zo op deze wijze wordt uitgediept. Ook als je geen ‘probleeminbrenger’ bent maar deelnemer, is deze bijeenkomst heel leerzaam. Het betreft altijd een onderwerp uit jouw vakgebied waardoor het altijd aansluit bij hoe jij invulling geeft aan jouw opvang.

Praktische informatie:
Je ontvangt een bewijs van deelname. Deze krijg je direct mee na afloop van de bijeenkomst.
Laat je even weten of je erbij bent? Bel of mail: 0252-750655 / info@wensgastouderbureau.nl
Tijdens deze bijeenkomsten worden GEEN namen genoemd. Wendy ziet er op toe dat tijdens alle intervisiebijeenkomsten eventuele ervaringen anoniem en discreet worden besproken.
Deze bijeenkomst wordt verzorgd aan de Vennestraat 16 in Lisse.
We starten om 19.30 uur en het duurt tot in ieder geval 21.00 uur.
De kosten voor deelname zijn € 7,50 per persoon, exclusief btw.
Bij afmelding korter dan 48 van te voren of bij niet verschijnen worden deze kosten alsnog in rekening gebracht.

Afspraken in verband met corona:
Alle trainingen die wij geven worden onder voorbehoud van een nieuwe corona-uitbraak georganiseerd. Mocht het toch weer misgaan, kan de bijeenkomst worden afgeblazen. Dit is uiteraard geheel afhankelijk van overheidsmaatregelen.
Er gelden natuurlijk in het kader van corona preventie ook regels rondom het bijwonen van de bijeenkomsten:
Heb je enige vorm van verkoudheidsklachten en/of koorts, dan kun je niet deelnemen aan de training.
Voordat de training plaatsvindt is de trainingsruimte, de keuken en het toilet goed schoongemaakt. De deurbel, deurklinken en trapleuning zijn gedesinfecteerd.
De voordeur zal open staan. Bij binnenkomst tref je direct het toilet. Ook die deur zal bij binnenkomst openstaan.
Bij aankomst en binnenkomst aan de Vennestraat 16 in Lisse verwachten wij van je dat 1,5 meter afstand van elkaar bewaart.
Er is ruimte genoeg op de parkeerplaats voor het pand.
Wacht even met naar binnen gaan tot dat je voorganger de trap op gaat / is gegaan.
Wij verzoeken je bij binnenkomst in het toilet je handen te wassen met vloeibare zeep en deze af te drogen met de beschikbare papieren handdoeken.
Voor de trap op het plankje staat een pompje handgel. Wij verzoeken je dit na het handen wassen te gebruiken.
De bijscholing vindt plaats in onze trainingsruimte op de eerste verdieping.
De trainingsruimte is ruim en er worden acht tot maximaal 10 deelnemers toegelaten.
De ruimte zal verdeeld zijn over rijen waartussen tafels staan zodat 1,5 meter afstand bewaren van elkaar heel goed mogelijk is.
De deur van de trainingsruimte naar de keuken blijft open.
Op de gang zal (wanneer het weer het toelaat) het dakraam open zijn.
De trainer zorgt voor koffie en thee zodat je tijdens de bijscholing (vrijwel) nergens voor heen en weer hoeft te lopen.
De trainer begeleidt de bijeenkomst vanachter de tafel voor in de trainingsruimte en zal afstand van iedereen bewaren.
Na afloop van de training zullen alle deelnemers één van één de ruimte verlaten en de handgel die op het plankje naast de trap staat nogmaals kunnen gebruiken.

Hartelijk dank voor je medewerking en we zien je aanmelding graag tegemoet!