Welkom Amersfoort en omgeving!
Zoals inmiddels bij iedereen bekend is, zal Wen’s Gastouderbureau per 1 juli 2021 het werk van Nanny- en gastouderbureau Op Je Plekje voortzetten. Wij zijn ontzettend blij met deze aanvulling en gaan dan ook met een heel grote dosis enthousiasme aan het werk in Amersfoort en alle omliggende woonplaatsen.
Wij heten de ouders, nanny’s en gastouders die wonen en/of werkzaam zijn in Amersfoort, Leusden, Barneveld, Bunshoten – Spakenburg, Harderwijk, Hoogland, Lunteren, Putten, Soest, Nijkerk, Achterveld, Huis ter Heide, en natuurlijk álle woonplaatsen daaromheen, een heel hartelijk en warm welkom bij Wen’s Gastouderbureau! Wij gaan er alles aan doen om een heel fijne samenwerking met elkaar te hebben.
Ouders, nanny’s en gastouders in Amersfoort en omgeving hebben eerst een mail ontvangen waarin dit nieuws bekend is gemaakt. De periode daarna hebben wij gebruikt om kennis te maken en de administratie in te richten. Op deze website tref je heel veel informatie over wie wij zijn, hoe wij werken en natuurlijk ook veel algemene informatie over de gastouderopvang waar ook nanny-opvang onder valt. Met deze pagina heten we je niet alleen welkom, we willen ook één en ander uitleggen want we doen er alles aan om een vloeiende overgang te laten plaatsvinden. Om te beginnen willen wij benadrukken dat alle gastouderbureaus gehouden zijn aan strikte wet- en regelgeving. Eén daarvan is dat we allemaal dezelfde wet Kinderopvang volgen. Je zult misschien wel een klein verschil kunnen ervaren in de uitvoering daarvan, maar in de basis komt het natuurlijk op hetzelfde neer. Bovendien zijn wij een groot voorstander van transparantie en betrokkenheid waardoor we graag volledig zijn.
Je hebt maandag 17 mei een mail ontvangen van Anita Molenaar en de dag daarna is een mail van haar verstuurd maar dit maal namens Wen’s Gastouderbureau. In die mail hebben staat al veel informatie over wie wij zijn, hoe wij werken en wat het tijdspad is waarbinnen wij het werk voor de nanny- en gastouderopvang in en rondom Amersfoort gaan verwerken. Wij hebben heel veel zin in onze samenwerking en tegelijkertijd kunnen wij ons goed voorstellen dat dit je misschien wat overvallen heeft. Wij willen je graag gerust stellen en je zekerheid geven. Vandaar een nadere toelichting voor jou op deze pagina van onze website.
Teams Vergaderingen
Voor Wen’s Gastouderbureau is betrokkenheid en duidelijkheid heel belangrijk. Daarom hebben we op donderdag 20 mei mei en dinsdag 25 mei Teams vergaderingen gehouden voor een nadere kennismaking na de informatieve mails die eerder gestuurd zijn. De jullie vertrouwde Anita Molenaar had je daarvoor uitgenodigd. Zij heeft ook de vergadering geopend en Wendy, Marcel en Marcelle de kans gegeven zich voor te stellen. Helaas konden we tijdens deze Teams niet heel diep ingaan op persoonlijke situaties maar uiteraard was er wel ruimte genoeg voor iedereen om een beeld te krijgen van ons en onze werkwijze en vragen te stellen. Deze Teams vergadering hebben niet heel veel tijd nemen want wij begrepen dat veel mensen om 21.00 uur klaar wilde zitten voor het Eurovisie Songfestival.
Inrichten administratie
Na de ietwat nadere kennismakingen via de Teams Vergaderingen van 20 en 25 mei, hebben wij vanaf 26 mei tijd vrijgemaakt om alle gegevens over te nemen in onze administratie. Inmiddels zijn alle gegevens verwerkt.
Telefonisch contact
Vanaf 1 juni zijn de gegevens bij ons bekend en is Wendy zelf iedereen telefonisch gaan benaderen om wat beter kennis te kunnen maken met elkaar. Meteen werd met alle gastouders en nanny’s een afspraak gemaakt voor een persoonlijke kennismaking in juli. Wil je Wendy of Marcelle graag eerder persoonlijk spreken, dan maken we daar natuurlijk gewoon een afspraak voor.
Voortgangsgesprek?
De noemer is iets anders. Ik heb begrepen dat je gewend bent om de persoonlijke gesprekken ‘evaluatiegesprekken’ te noemen. Wen’s Gastouderbureau werkt ietsje anders. De gesprekken met gastouders noemen wij ‘voortgangsgesprekken’ en de gesprekken met de ouders ‘evaluatiegesprekken’. Van beiden maken wij een verslag. Het voortgangsgespreksverslag laten wij via Sign Request digitaal ondertekenen door de nanny of gastouder en voor het evaluatiegespreksverslag vragen wij een akkoord via het portaal van wens.opvanguren.nl.
Huisbezoek
Wij volgen uiteraard en zoals eerder gezegd de wet Kinderopvang. Dit betekent dat wij minimaal tweemaal per jaar een huisbezoek brengen aan de opvanglocatie (zoals dat met een mooi woord genoemd wordt). Één keer per jaar voor het samen met de gastouder / nanny afnemen van de risico inventarisatie en eenmaal per jaar voor het voeren van een voortgangsgesprek. Soms komen we ook onaangekondigd bij je langs. Dit gebeurt, zeker in tijden van corona, niet heel vaak maar het is wel een mogelijkheid. Hier hoeft natuurlijk niemand rekening mee te houden en komt het niet uit, dan gaan we weer.
wens.opvanguren.nl, PortaBase
Ook Wen’s Gastouderbureau werkt met PortaBase. Het is natuurlijk een groot voordeel dat je al aan deze werkwijze gewend bent. Ook bij Wen’s Gastouderbureau kun je inloggen op het digitale portaal waar je alle protocollen en formulieren die wij gebruiken treft onder het kopje ‘downloads’. Maar ook alle door ons verwerkte facturen, de overeenkomsten enz. kun je daar opvragen, downloaden, inzien. Wij sturen je al op of kort na 1 juni een inlogcode toe zodat je alles rustig kunt inzien op wens.opvanguren.nl. Een klein verschil is wel dat bij Op Je Plekje vijf dagen de tijd was voor ouders om de urenregistratie goed te keuren en bij Wen’s Gastouderbureau is dit slechts drie dagen.
opjeplekje.opvanguren.nl sluit per 1 augustus 2021
Je kunt tot 1 augustus nog inloggen op het portaal van Op Je Plekje. Daarna wordt PortaBase daar afgesloten. Mocht je facturen / betaaloverzichten of andere stukken willen downloaden en bewaren dan kan dit dus tot 1 augustus 2021!
Urenregistratie
De urenregistratie kan tot tot en met de maand juni bij Op Je Plekje verzorgd worden. Hiervoor is dus in de maand juli ook nog gelegenheid.
In de week van 1 juni ontvang je een nieuwe inlogcode zodat je kunt inloggen op het portaal van wens.opvanguren.nl.
Vanaf 1 juli is het mogelijk om de urenregistratie bij wens.opvanguren.nl in te vullen.
Overeenkomst
Je ontvangt een nieuwe overeenkomst (of je hebt deze inmiddels al ontvangen) die per 1 juli 2021 zal ingaan en deze vervangt alle voorgaande overeenkomsten. In deze overeenkomst zijn dezelfde voorwaarden opgenomen zoals je gewend bent. Alle afgesproken tarieven van zowel nanny’s, gastouders als bureaukosten blijven ongewijzigd. Toch zijn er ook wat verschillen. Op dit moment is er een overeenkomst tussen de nanny/gastouder en de ouders, er is een overeenkomst tussen het bureau en de ouders en er is een overeenkomst tussen het bureau en de nanny/gastouder. Wen’s Gastouderbureau werkt met één overeenkomst die wordt aangegaan door alle drie de partijen. Wij hebben hier bewust voor gekozen in verband met transparantie. Door te werken met één overeenkomst weet iedereen wat met elkaar is afgesproken. Hoewel er wel één overeenkomst per kind wordt aangehouden. Hierdoor ziet de overeenkomst er dus iets anders uit maar het voordeel is dat betrokken partijen van elkaar weten wat er is afgesproken. Je ontvangt de nieuwe overeenkomst met Sign Request voor het plaatsen van een digitale handtekening. Na ondertekening door zowel de vraagouder als de gastouder of nanny, is het document ook weer gewoon terug te vinden op het portaal van wens.opvanguren.nl. Je ontvangt de nieuwe overeenkomst na 1 juni en uiteraard voor 1 juli 2021. Ons verzoek is om voor de zekerheid de opgenomen gegevens goed te controleren op juistheid. Hierbij doelen wij uiteraard met name op de opvangdagen, opvangtijden en persoonlijke gegevens.
Machtiging automatische incasso
Wen’s Gastouderbureau biedt alle ouders de mogelijkheid tot het automatisch laten incasseren van de opvangkosten. Zoals eerder aangekondigd zullen wij telefonisch contact opnemen met iedereen. Tijdens dit gesprek zullen wij ouders vragen of er interesse is voor deze mogelijkheid. In dat geval ontvangen ouders van ons een machtiging voor deze automatische incasso per mail met Sign Request voor een digitale handtekening. Zodra die handtekening door ons is ontvangen kunnen wij de opvangkosten automatisch van je bankrekening afschrijven nadat je de factuur per mail hebt ontvangen.
Ouders ontvangen natuurlijk altijd eerst de factuur voor de opvangkosten waarna wij de opdracht aan de bank versturen voor de automatische incasso. Dat betekent dat ouders weten wanneer er afgeschreven zal gaan worden; één of twee dagen nadat de factuur is ontvangen.
LRK
Inmiddels zijn alle registraties in het LRK al op naam van Wen’s Gastouderbureau gezet. Hiervan heb je al bericht ontvangen.
PRK
In het Personen Register Kinderopvang staat dat de nanny/gastouder gekoppeld is aan Nanny- en gastouderbureau Op Je Plekje. Vanaf 1 juli 2021 zal het PRK dit wijzigen in Wen’s Gastouderbureau. Ook hiervoor hoef je zelf niets te ondernemen.
Nieuwsbrief
Wen’s Gastouderbureau stuurt elke maand tussen de 16e en 22e van de maand een nieuwsbrief aan alle bij ons bureau aangesloten vraag- en gastouders. In deze nieuwsbrief staat altijd op de eerste bladzijde een korte (persoonlijke) column van Wendy. Eveneens op de eerste bladzijde wordt aangekondigd wanneer de belastingdienst toeslagen de kinderopvangtoeslag zal storten aan de ouders. In de nieuwsbrief worden ook trainingen, workshops, intervisie-avonden, enz. aangekondigd en uiteraard tref je daar informatie aan van nieuws uit de branche of van wat er op dat moment binnen ons gastouderbureau speelt. Je wordt zo altijd goed op de hoogte gehouden van het reilen en zeilen binnen het werkveld waarin gastouders en nanny’s actief zijn.
De nieuwsbrief wordt op hetzelfde moment aan zowel gastouders/nanny’s als ouders gestuurd. Ook dit weer in het kader van transparantie. Het geeft ons meteen ook de mogelijkheid om ouders te laten zien wat wij met de bureaukosten die zij betalen doen; onder andere dat wij hiermee investeren in het werk dat de nanny’s en gastouders doen.
Wij streven er naar te volstaan met het versturen van deze ene nieuwsbrief-mail per maand waar het gaat om algemene informatie. Mocht er in de tussentijd belangrijk nieuws zijn dat niet kan wachten dan zullen we dit natuurlijk eerder mailen.
Informatie?
Op deze website kun je al veel informatie terugvinden over onze werkwijze en dergelijke maar natuurlijk hebben wij er alle begrip voor als je toch nog vragen hebt. Met name de overgang van het ene naar het andere bureau zou vragen kunnen oproepen. Schroom niet en neem gerust contact met ons op!
Bereikbaarheid
Je bent altijd welkom ons te bellen of te mailen.
Wij werken van maandag t/m donderdag van 09.00 tot 17.00 uur maar voor noodgevallen zijn wij 24/7 bereikbaar.
Telefoonnummer: 0252 – 750 655
Mailadres: info@wensgastouderbureau.nl (wordt ontvangen door Wendy)
24/7 Telefoonnummer voor noodgevallen: 06 – 538 119 51 (van Wendy)
Je kunt gedurende de werkdagen maandag t/m donderdag van 09.00 tot 17.00 uur ook What’s App gebruiken. Het vriendelijke verzoek is om na die tijden alleen Appjes te sturen bij noodgevallen. Heb je een vraag die even zou kunnen wachten dan hopen we dat je die per mail wil versturen.
Wij kijken heel erg uit naar onze samenwerking en hopen dat wij elkaar snel persoonlijk zullen ontmoeten!
Groet,
Wendy, Marcel en Marcelle van
Wen’s Gastouderbureau